Isnin, 12 Januari 2009

Selamat Datang 2009

Salam,




  1. Dah lama dah tak posting. Beranjak sahaja malam 4 Januari 2009, maka berakhir jugak hidup lama aku terdahulu. Waktu sebelum anak aku yang sulung tuh belum masuk ke sekolah, aku kiranya masih sempat bangun jam 7.30 pagi nak ke pejabat, tapi sekarang walau apa pun yang berlaku, suka atau tidak terpaksa jugak aku bangun jam 6 setiap hari, sebab aku kena pastikan supaya anak sulong aku tak lewat dari jam 7.30 pagi dah beratur kat tapak perhimpunan sekolah dia.

  2. Yang pastinya, sejak hari itu jugak, aku agak rasakan yang benar demikian lah Ayah aku dulu-dulu, mujur jugak Ayah memang dah biasa jam 5 pagi dah keluar rumah, sebab Ayah jugak nak pastikan supaya jam 7 pagi, semua barang jualan dah lengkap teratur di meja jualannya.

  3. Dan satu sejarah jugak buat anak aku (Maisarah, nanti kalau baca posting ayah nie, mesti ketawa besar, aku rasa) Bapa Mertua dan Ibu Mertua aku jugak join sekali masa hantar anak aku hari pertama ke sekolah.

  4. Satu lagi, yang aku nak catatkan kat sini, semenjak bermulanya musim sekolah nie jugak, selewat-lewatnya pasti jam 7.30 pagi aku dah perlu bergerak ke pejabat yang aku kira sepelaung saja jaraknya dari teratak aku sekarang, dan dalam keadaan biasa, sekitar 5 hingga 10 minit aku dah samapi ke Aras 8 Bangunan Jabatan Perangkaan aku dah sampai.Tapi, hari pertama setelah cuti aku pada 7 Januari 2009, sangat-sangat perit aku rasakan, manakan tidak jam 7.40 pagi aku dah bergerak kepejabat, dan punch kad aku hari tu 8.45 pagi.

  5. Apa dah jadi dengan Putrajaya hari ini, aku rasa macam aku tengah duduk dekat Sri Petaling dan nak kepejabat di Seri Hartamas, dan sekali lagi pagi ini aku terpaksa mengharungi situasi sama, wooiii letih wooo, sebab aku rasa macam tak berbaloi dengan waktu yang terpaksa aku habiskan cuma duduk dalam kereta sambil menekan pedal minyak sejemput-sejemput gerak, hai nasib baik jugak lah minyak dah turun, kalau dua tiga bulan lagi minyak naik pulak mau saja aku naik motor ke Pejabat.

  6. Aina Maisarah, nanti kalau Aina baca posting Ayah nie, jangan lupa, ingat Datuk dan Nenek awak sekali tau.


4 ulasan:

  1. Apa saja untukkmu
    Kan ku ubah caraku..
    Katakan saja...
    Kan ku laksana...


    Umi ngan ayah akan selalu buat yang terbaik untuk Aina & Auni....

    BalasPadam
  2. Ya,

    2009 adalah buku baru yang kita akan bukak untuk hidup kita...hingga ke hujung nyawa..

    BalasPadam
  3. tempat hang jam? kah kah kah kah kiok.

    BalasPadam
  4. saya keluar rumah jam 7.30am, hantar sofea ke taska di p14 kendian terus ke office kat jln tun ismail bleh sampai before 8.30 am.

    BalasPadam