Khamis, 20 Mei 2010

Kerja Keras

Salam,

Lama tak dapat update. Sibuk semenjak bulan April sudah.

Minggu lepas pun berkampung sepanjang minggu Sabtu & Ahad di Tiara Beach P.D. Letih badan dan otak, pagi bawak ke malam kerja, mesyuarat..I hate meeting... sebab kalau berulang-ulang pasang tape lama, lepas tue soalan tanya balik jawapan yang telah 100 kali di jawap, dalam 100 mesyuarat dulu-dulu memang bikin aku panas betul.

Kadang-kadang bila dah macam itu keadaannya, rasa macam dah tak ikhlas nak buat kerja, tapi terpaksa pujuk hati dan tubuh badan, mesti kerja, mesti meeting sebab kira semula duit gaji bulan-bulan yang aku dapat kadang-kadang tak berbaloi dengan apa yang aku sumbangkan balik ke perkhidmatan.

Itu, yang aku simpulkan lama dulu sejak mula dapat berfikir dengan sedikit waras, kalau tidak dulu-dulu, kalau mesyuarat di KL pun aku claim balik milleage dia. Itulah yang aku perhatikan, ramai yang dah tahu dan faham, tapi masih nak buat kelaku lagu tu jugak. Berapa lah sangat klaim tu kalau banding dengan jumlah gaji yang kita dapat dan jugak jam bekerja kita hari-hari di pejabat (betul ka 8 jam penuh?).

Itulah yang berlaku, kereta rosak tiba-tiba, anak demam siang malam, kena ragut rompak bagai.

Entahlah....

2 ulasan:

  1. pesan ustaz kat opis saya...buat kerja extra time untuk cover kadang kala kita terlajak watu rehat, urusan keluarga, etc.

    BalasPadam