Jumaat, 14 November 2008

Anuar Oh Anuar (Bukan Nama Sebenar)

  1. Pagi nie lepas minum, aku naik saja ke pejabat dah menunggu budak sekor nih. Budak nie dah kerja 16 tahun dah dulu, jadi Pegawai Kastam Gred W17 di Johor. Sepanjang kerja kat sana aku rasa gaji dia campur dengan OT dia dah sama banyak dengan gaji aku kot.
  2. Budak nih mohon kerja Perangkawan dan diterima melapor pada Ogos 2008 lalu dan aku sendiri yang bagi briefing kat semua Perangkawan satu batch dia yang melapor pada hari tue.
  3. Si Anuar nie (memang nama sebenar), hari pertama tue dia kat Bahagian yang ditempatkan dah mula resah gelisah bila dengar cerita pasal nature kerja Perangkawan. Bapak budak nie yang dah kahwin dan ada 3 anak kalau tak salah aku, terus hilang keesokannya. Dari maklumat yang aku dapat dia nak meniaga kat Pasar Malam, nak cuba jual roti john, lagi banyak dia punya income katanya.
  4. Punya la serabut, aku pun dirujuk berkali-kali pasal kes dia, sampai satu ketika, bos no 1 pun cakap ko buang saja lah budak nih. So aku pun tulis surat ke SPA minta pandangan lanjut, dan aku rasa yang pandangan SPA senag saja, buang kerja.
  5. Dan pagi nie dia datang semula ke Pejabat nak semula kerja kat Jabatan. Macam mana daaa..teringat aku lagu M. Nasir dengan Malique "kalau tunggu maut, kalau lari mati".
  6. Ada jugak orang macam nie, orang lain punya la sibuk pulun nak cari kerja, dia dah dapat kerja, Pegawai pulak tue...bercelaru pulak perangai....
  7. Dunia...dunia

2 ulasan:

  1. ape maksud adiratno dengan nature keje sbg perangkawan? teruk ke keje nye?

    BalasPadam
  2. tak patut ar en.adi... buat nya si anuar ne baca entri ne... hehehe...
    btw, mmg tak best ea kerja close servis macam perangkawan...
    perang-perang pastu KAWAN balik :)

    BalasPadam