Selasa, 11 November 2008

Bibik oh Bibik

  1. Dah lama jugak dah aku tak posting. Sibuk dengan hidup hari ini dah tak sama dengan sibuk dulu-dulu. Dulu kalau sibuk mana pun aku masih sempat baca e-mel yang penuh kat dalam inbox (tue pun secara berpilih). Rindunya aku masa-masa tue.
  2. Sebenaqnya, bukan cerita tue aku nak tulis tapi pasal bibik aku yang baru nie. Dalam banyak-banyak kali aku berurusan dengan ejen, so far yang nie memang lain sikit dia punya cerita.
  3. Satu hal, walaupun aku dan isteri tak lah sampai peringkat kronik nakkan Bibik, tapi bila beberapa kali tertangguh dia nak masuk tue yang buat aku naik angin jugak. Sudahnya Ahad malam lepas (9/11) jam 2 pagi baru la aku dapat ambik dia kat KLIA.
  4. Haaa, nie la yang aku nak cerita sikit. Jam 1.30 pagi aku sampai ke Blok C Parking berbumbung KLIA merayap-rayap pepagi buta kat sana, seram jugak, sebab manusianya semua coklat dan gelap(tue pun sorang dua saja timbul di sebalik tiang-tiang besar) manusia lainnya tak nampak pulak aku, yang bila dia bercakap aku tak berapa faham.
  5. Sampai masa, kami pun ketemu ejen yang aku gunakan khidmat dia nie, so kami pun bersama-sama dengan 2 lagi bakal majikan pun dibawa ejen ke Blok A Parking.
  6. Apa yang aku nampak dan hadap kat situ pada aku adalah amat menyedihkan dan sedikit hairan. Masuk saja ke kawasan pagar dia tue baunya yang sakan memang menyenakkan batang hidung aku nie. Sesak betul dia punya situasi. Bagi rakan Pegawai Imigresen yang bertugas shift malam tue, aku ucapkan takziah tetapi dalam masa yang sama tahniah sebab mampu melaksanakan tugas diaorang dengan cemerlang walau dalam keadaan persekitaran kerja sedemikian (haru biru, berbau, dan cahayanya suram) , sampaikan ada seorang kawan yang bertutup mulutnya sama macam musim selsema burung kat KLIA seketika dulu.
  7. Terbayang akan aku, kalaulah aku adalah sebahagian dari kumpulan migrasi yang tercongok, tergolek dan terngadah menantikan majikan masing-masing menjemput usai urusan imigrasi dan sebagainya.
  8. Kesian....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan