Selasa, 14 Oktober 2008

DATUK OH DATUK

  1. Teringat aku dalam perjalan balik ke Putrajaya, petang Jumaat lalu, sambil mendengar radio,seorang pendengar menyatakan rasa marah dan bengang beliau apabila Kerajaan Negeri Melaka nak anugerahkan Datuk untuk Shah Rukh Khan...
  2. Sabtu lepas, membelek-belek Berita Harian baru lah jelas apa yang diperkatakan terdahulu. Aku sedikit kecewa dan rasa marah jugak. Murah sangat dah sekarang nie rupanya Gelaran Datuk...
  3. Semalam pulak sorang kawan SMS aku, hang bolehlah dapat Datuk Melaka sebab bini hang orang Melaka, aku jawab boleh...boleh blah dan dia senyap selanjutnya.
  4. Semalam, Buletin Utama, melalui pungutan pendapat SMS, jelas 91% dari responden nyatakan ketidakpuasan hati diorang pasal perkara ini.
  5. Aku pun senyum lagi...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan